Textele destinate mesajelor publicitare au ca scop final convertirea audienţei în clienţi.

Textul în comunicarea de marketing


Din ce în ce mai des noţiunea de copywriting capătă sens şi în rândul afacerilor mici care doresc o prezenţă mai serioasă pe internet. Nu neapărat noţiunea în sine, ci mai ales ce presupune aceasta.

La prima vedere marketingul este despre concepţie şi derulare de campanii (stabilire de bugete, audienţe şi canale de comunicare), şi e adevărat. Parţial…

Parţial pentru că, după ce tot scheletul unei campanii este stabilit, mesajul a fost definit și se știe exact cui, ce şi prin ce metode sau canale vei comunica, implementarea se rezumă până la urmă la imagini şi texte.

Ce au în comun mesajele publicitare care ne inundă de sute (mii) de ori pe zi)? Din punct de vedere strict tehnic acestea sunt compuse din imagini (foto/video/grafică) + texte (scrise sau vorbite).

Imaginile folosite este important să susţină mesajul textului şi nu neapărat să îl repete iar conexiunea dintre imagine şi text o va face consumatorul în mintea lui. Asta dacă designer-ul responsabil de campanie colaborează foarte aproape cu  copywriter-ul (adică cel ce concepe textul), iar cele două elemente (grafică + text) se completează şi se ajută reciproc.

Aşa că ajungem la copywriter – adică acel specialist care scrie texte pentru campanii de comunicare, cu scopul de a vinde sau promova produse, servicii, concepte, cauze caritabile, etc. Nu vorbim aici de un scriitor, și nu pentru că un scriitor nu ar face treabă bună, ci pentru că pe lângă o vastă cultură generală şi un vocabular bogat mai e nevoie şi de foarte multe alte abilităţi. Abilități care au de-a face cu vânzarea, cercetarea de piaţă, cu comportamentul uman, cu un spirit analitic, cu metode verificate deja în industria publicităţii care duc la rezultate, etc.

Înreprinzătorul care apelează la un copywriter îşi doreşte în primul rând rezultate pentru afacerea lui, altfel nu ar apela la acesta. Iar textele super inteligente, docte şi sofisticate nu sunt întotdeauna soluţia ideală pentru a aduce vânzări. La început întreprinzătorul dorește să conceapă textele. Apoi, nemaiavând timp, găseşte pe cineva care are timp şi stă mult pe internet. Iar în final când doreşte rezultate, apelează la un profesionist.

Pentru că acesta, înainte de a concepe un text, face o cercetare amănunţită asupra produsului, asupra consumatorilor țintă, iar în final, prin abilităţile lui de a transmite beneficii importante pentru client, concepe textele. Iar aceste texte au ca scop declanşarea unor acţiuni din partea clientului iar în cazurile fericite, acestea duc la vânzare sau la îndeplinirea obiectivelor.

Asta foarte pe scurt despre ce face un copywriter şi despre importanţa lui pentru o agenţie de marketing şi clienţii acesteia.


Încearcă acum fără ezitare serviciile noastre de copywriting, descărcând cuponul de 200 lei pe care ţi-l oferim GRATUIT.

DESCARCĂ AICI

Trimite link-ul de descărcare la adresa:

sunt de acord cu termenii şi condiţiile.

doresc materiale exclusive şi recomandări