„Călătoria” clientului din momentul în care a auzit prima dată de tine, până când devine fanul tău.

Despre „pâlnia” de marketing


Pâlnia de marketing (pe engleză Marketing Funnel) reprezintă călătoria pe care o parcurge un individ din audienţa pe care o ţinteşte produsul tău, din momentul în care acesta se întâlneşte prima dată cu compania sau serviciile tale şi până în momentul în care devine client.

Articolul care urmează nu îşi propune să fie unul exhaustiv pe tema asta ci doar să sublinieze existenţa mai multor etape în viaţa unui client al afacerii tale şi să îţi transmită ţie, proprietar de afacere, că pentru fiecare dintre aceste etape, mesajul companiei tale către acesta trebuie să fie unul adaptat locului în care acesta se află. Să arzi etape nu a fost niciodată un lucru inteligent.

Unii specialişti identifică 4 zone ale pâlniei (de la cea mai largă înspre cea mai îngustă), identificate după cele 4 litere ale acronimului AIDA – Atenţie, Interes, Dorinţă şi Acţiune. Alţii identifică doar 3 – Awareness, Evaluare şi Conversie. Ce este important de reţinut este că un număr mare de oameni află despre tine, doar o parte manifestă interes în a afla mai multe informaţii, o parte şi mai mică doreşte să încerce produsele tale şi doar câţiva cumpără efectiv.

Asta pe scurt.

Iar gradul lor de informare referitor la produsele tale creşte pe măsură ce aceştia avansează în pâlnia de marketing (da, e mai sexy să zici Funnel pronunțat pe românește Fanăl, însă conceptul de pâlnie te face să vizualizezi mai bine despre ce vorbim).

Chiar dacă cineva trece pe lângă o covrigărie (de exemplu) şi în 2 minute a şi cumpărat, cu toate astea individul a trecut din faza de Atenţie – a văzut de la distanţă sigla, la cea de Evaluare – a mirosit deja, a văzut pe raft sortimentația şi care e prețul, în final ajunge la Conversie – când a dat 1 leu pe cel mai gustos covrig din lume. Iar când vinzi produse sau servicii mai complexe, cu preţuri mai mari sau unde concurenţa este mare, trecerea prin aceste etape se face mai lent.

De ce e importantă toată povestea asta (simplificată) pentru un proprietar de afacere?

Pentru că mesajele de comunicare pe care echipa ta de marketing le lansează pe internet, trebuie să fie adaptate nivelului de cunoştinţe pe care îl are clientul tău potenţial la acel moment. Degeaba unii proprietari de afacere aşteaptă ca dintr-un Google Ad să curgă şuvoiul de comenzi; lucrurile nu sunt chiar aşa de simple.

În diferitele faze din cadrul pâlniei, site-ul, blogul sau postările din Social Media aduc informaţii utile, însă tot acest trafic trebuie cu grijă condus în locuri în care omul evaluează (poate în prima fază se abonează la newsletter, aşteptând mai multe informaţii), compară şi de acolo ajunge ulterior pe un landing-page sau un sales-page unde oferta este de nerefuzat. Iar acolo, prin felul în care e conceput mesajul, ultima acţiune este achiziţia. El e fericit, tu ești fericit.

Ca să nu mai vorbim că după ce un client cumpără sunt atâtea metode de a-l face să trimită feedback, să te recomande sau să îi oferi produse complementare.

Agenţia noastră implementează pentru clienţi, în cadrul campaniilor de marketing, strategii complexe de dezvoltare a unei comunități de consumatori informaţi, mulţumiţi şi fideli.


Dacă doreşti campanii de marketing profesioniste, apelează cu încredere la serviciile noastre de marketing digital.

Lasă-ne datele tale în formularul de mai jos şi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a stabili împreună cum îți putem fi de folos.