Verifică dacă eşti echipat pentru lupta de pe piaţă, unde tu şi concurenţa împărţiti aceeaşi felie…

Checklist pentru afacerea ta


Subiectul prezenţei unei afaceri în mediul online nu mai este de multă vreme unul discutabil. Dacă eşti întreprinzător şi ai ajuns aici, sau dacă eşti pe cale să devii întreprinzător, atunci pentru tine am scris acest articol. Nu ca să te conving să îți intensifici prezența online ci ca să vezi în ce măsură afacerea ta este echipată cu uneltele necesare unei afaceri în acest secol.

Dacă modul de abordare ți se pare unul simplu, te rog să nu te simţi lezat şi să înţelegi că modul nostru de lucru este unul simplu (nu simplist), clar, pe înţelesul tuturor, fără ocolişuri, omisiuni şi jargon englezesc de marketing. Oamenii sunt diferiți dar se aseamănă când e vorba rezultatele afacerii lor.

Acest articol nu este despre filozofie, așa că te invit să vezi mai jos lista rapidă de verificare cu activele pe care orice companie are nevoie pentru a avea o prezenţă profesionistă în mediul virtual.

LISTĂ DE VERIFICARE


I. ACTIVE

[   ] identitate de marcă/brand însemne distinctive ale firmei tale (logo, siglă, slogan, manual de identitate)

[   ] website / blog / magazin onlinevitrina online a afacerii tale

[   ] cont de companie pe reţele sociale (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter, YouTube, etc.) – ca să comunici cu publicul tău ţintă acolo unde acesta îşi petrece foarte mult timp

[   ] poziţionarea firmei tale pe Google Mapsca să exişti pe harta Google

[   ] cont pe Google MyBusinessca să poţi controla ce văd oamenii despre tine când te găsesc pe Google


II. PERSONAL

[   ] programator / web developer / specialist webcare să îţi facă modificări majore pe site

[   ] website managercineva care să gestioneze conţinutul de pe site (imagini, grafică, texte, produse/servicii, preţuri, etc.)

[   ] social media manager – cineva care să se priceapă la postările de pe reţelele de socializare (să targeteze o audienţă, să identifice orele la care audienţa ta este mai activă, să adapteze conţinutul postat la fiecare platformă în parte)

[   ] community manager – cineva care să-ți cunoască afacerea foarte bine și să ştie să interacţioneze cu audienţa ta care trimite comentarii, review-uri, întrebări, reclamaţii, etc.

[   ] copywriter – cineva care a învăţat cum să scrie texte menite a vinde (subiectul este mai complex, găseşti mai multe despre asta în articolul Textul în comunicarea de marketing)

[   ] analist datecineva care ştie să extragă, interpreteze şi optimizeze date despre trafic, sursele de trafic, comportamente – date oferite de platformele online (Google, Facebook, YouTube, etc.) 

[   ] specialist SEO cineva care să îţi optimizeze site-ul pentru motoarele de căutare, astfel încât site-ul tău să apară printre primele rezultate atunci când cineva caută produse/servicii similare cu ale tale

[   ] specialist marketing – cineva care ştie să elaboreze un plan bun de marketing şi strategii specifice afacerii tale pentru a creşte afacerea (şi aici povestea e foarte complexă şi promitem aici un articol distinct)

[   ] specialist vânzări – cineva care ştie produsele/serviciile tale pe de rost, ştie specificaţiile tehnice dar ştie şi să convertească asta în beneficii reale pentru consumatori

[   ] designer grafic – cineva care să producă elemente grafice (grafică, machete) pentru site-ul tău, postările din Social Media, un logo, un manual de identitate, o prezentare PDF, flyere, broşuri, cataloage, vouchere, invitaţii, etc.

[   ] fotograf de produs/locaţie important dacă vinzi online sau dacă ai nevoie de fotografii profesionale pentru canalele tale de comunicare

[   ] videograf/editor videodacă deţii un canal de YouTube, sau ai nevoie de clipuri video publicitare


Nu e obligatoriu să ai un om pentru fiecare poziţie de la a doua secţiune, ideea este ca fiecare poziţie să fie acoperită, pentru că prezenţa online necesită în mare parte aceste elemente. Poate ultima poziție nu se aplică tuturor, deşi e un mare avantaj să foloseşti inteligent cea mai mare a doua platformă de socializare din lume – YouTube.

Dacă ai bifat tot, te felicităm, înseamnă că eşti un întreprinzător modern. Dacă eşti mulţumit de impactul prezenţei online asupra afacerii tale, te felicităm a doua oară.


Dacă mai ai poziţii neacoperite, sau crezi că unele lucruri ar trebui îmbunătăţite, aici te putem ajuta noi.

Lasă-ne datele tale în formularul de mai jos şi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a stabili împreună ce putem face pentru afacerea ta.